Om utbildningen

4,7
Betyg från tidigare deltagare

Ett gott bemötande handlar om att vara hygglig, lyssna, vara kompetent och att våga visa glädje i mötet med verksamhetens ”kunder”. Det kan låta lätt men är ofta en stor utmaning. I den här kursen går vi igenom hur du bemöter "kunder" i offentlig sektor. Oavsett om du bemöter nyanlända, elever, brukare, patienter eller medborgare så är detta en kurs för dig!

Ur innehållet

Konsten att ge ett personligt bemötande

  • Rollen som bemötare i offentlig sektor
  • Krav och förväntningar från de man bemöter
  • Skapa trygghet och bygga relationer
  • Attityder, kunskaper och värderingar – hur använda dem på rätt sätt?

 

Hantera missnöje

  • Förväntningar och behov
  • Bemöta missnöje och irritation
  • Vara verksamhetens ambassadör
 

Kommunikation i mötet

  • Kommunikation – mer än bara ord
  • Ord, röst och kropp
  • Kroppsspråk och gester
  • Att lyssna aktivt
  • Testa hur du kommunicerar – personligt test

 

Stress- det goda bemötandets värsta fiende

  • Positiv och negativ stress
  • När reptilhjärnan styr beteendet
  • Hantera stress

 

Trender inom offentlig sektor

  • Hur ser morgondagens "kund" ut?

 

Utbildningsmål

Målet med utbildningen är att du ska ha fått en ökad förståelse för hur ditt beteende påverkar grupper och hur grupper påverkar dig, om hur du bemöter varje individs olikheter och hur du genom konkreta verktyg och modeller skapar ett gynnsamt arbetsklimat.

Omfattning & tider

1 dag

Kursen varvar teori med praktiska övningar och reflektion. Alla våra deltagare kommer från offentlig sektor vilket gör att du som deltagare får ett värdefullt erfarenhetsutbyte.

Dag 1: 09:30 - 16:00

Till alla våra utbildningar ingår konferenspaket med fika, lunch och kursdokumentation.

Är ni 4 eller fler från samma organisation?

Ta kontakt med oss för att höra om grupprabatter. Info@offentligautbildningar.se

Delta på Hantera konflikter & besvärliga personer till paketpris!

Ange rabattkoden: PaketService vid bokning av båda utbildningarna så får du 1 000 kr rabatt på vardera utbildning

Sagt om utbildningen

"Jag tycker att utbildaren gjorde ett suveränt bra jobb! Förmedlade mycket klokskap, bjöd på sig själv och skapade ett aktivt deltagande i varje moment."

"Lärorik och gav mig många bra verktyg att använda mig av i både min yrkesroll men även privat!"

Lokalinformation

3 dec Malmö

Comfort Hotell
Adress

Carlsgatan 10C,
211 20 Malmö

Vanliga frågor

Kurslokaler

Information om kurslokal och hålltider läggs ut på respektive kurssida ca 2 veckor före kursstart. Våra kurslokaler ligger alltid centralt med goda förbindelser till kollektivtrafik.

Förhinder

Vid eventuella förhinder kan platsen överlåtas till en kollega från samma organisation, alternativt byta till ett annat kurstillfälle eller erhålla ett värdebevis som motsvarar kursavgiften. Vänligen meddela oss detta skriftligt till: Info@offentligautbildningar.se

Betalningsvillkor

Fakturan skickas via e-post eller post ca fyra veckor innan kursstart. Moms tillkommer på alla priser och gäller med reservation för eventuella prisändringar eller felskrivningar. Erbjudanden och rabatter kan inte kombineras

Bekräftelse

En bekräftelse på din bokning skickas snarast möjligt. Har du inte fått någon bekräftelse från oss inom 7 dagar, vänligen kontakta oss på: Info@offentligautbildningar.se