Skip to main content

Kommunikation

Digitalt: Bemötande i tuffa situationer

Ett gott bemötande handlar om att vara kompetent, lyssna och agera på ett professionellt sätt. Det kan låta lätt men är ofta en stor utmaning. Efter denna kurs kommer du att kunna hantera och bemöta medborgare och kunder i olika supportfunktioner på ett tydligare och tryggare sätt.


Denna kurs är för dig som arbetar inom kundtjänst, försäljning, support eller någon annan form av kund- eller medborgardialog. Oavsett om du möter dem personligen, per telefon eller via e-post är denna kurs ett måste för dig som strävar efter en tydligare och mer trygg kommunikation.

Pris

2 999

SEK
exkl. moms
  • 1 dag, 09:00 - 12:00

  • Endast digitalt

  • Intyg ingår alltid
  • 100% Nöjd kundgaranti

Kontakta mig vid frågor

kontakta kenan

Kenan | Säljare

Skicka epost
Tel. 031 38 23 688

Företagsanpassat

Vi kan anpassa den här utbildningen efter ert företag och behov.
Kontakta oss så berättar vi gärna mer.

Företagsanpassad utbildning

Om utbildningen

Kursen ger insikter och konkreta verktyg för att höja kompetensen för ett professionellt bemötande och skapa stolthet i sitt arbete! Verktygen du får med dig kan användas i alla dina kommunikativa kanaler: det fysiska mötet, i telefon eller mejl.

Kursmål

Deltagaren får kunskaper, konkreta verktyg och trygghet för att hantera och bemöta medborgare och kunder i olika utmanande situationer till exempel under press, stress och hot. Deltagaren får också med sig insikter och verktyg för att höja kompetensen i ett gott bemötande som är inkluderande och välkomnande!


Kursinnehåll:

  • Förståelse för kundens och medborgarens behov och förväntningar
  • Konsten att inkludera och bemöta professionellt i alla lägen
  • Effektiva strategier för att hantera stress och irritation
  • Hur vi avleder konfrontation
  • Så hanterar du otrevliga attityder och härskartekniker
  • Kommunikativa verktyg i bemötandet
  • Bli medveten om vad du signalerar
  • Ord, röst och kroppsspråk
  • Att lyssna aktivt för att upptäcka viktig information

Kursens höjdpunkter:

  • Bemötande i världsklass: Lär dig att skapa en omedelbar positiv inverkan
  • Praktiska verktyg för att navigera genom utmanande situationer
  • Öva på att använda din röst, ditt kroppsspråk och dina ord för att skapa förtroende och tillit
  • Dela och lära från dina egna erfarenheter i en stödjande miljö

Utbildningen blandar teori och praktiska övningar där dina erfarenheter spelar en viktig roll!

Anmäl dig nu och ta steget mot att bli en mästare på professionellt bemötande!

Kommande kurstillfällen

Bevaka nya datum

Fyll i din e-post så skickar vi ut uppdateringar om när nya datum för den här utbildningen finns tillgängliga.

Vanliga frågor

  • Vad är certifiering?

    Du har möjlighet att bli certifierad på utvalda kurser. Det innebär att du får ett certifikat som validerar och styrker att du inte bara genomgått kursen utan att du även blivit certifierad. För att bli certifierad så får du efter genomförd utbildning en länk till ett prov som består av 15-20 frågor med 3-4 svarsalternativ till varje fråga.

    För att få godkänt och bli certifierad så krävs 50% rätt svar. Dukan kan göra om provet 3 gånger.
    Att göra Certifieringen kostar 2999 kr extra utöver kursen. Kostnaden läggs på samma faktura som för din kursavgiften.

    Att få ett certifikat som validerar dina kunskaper från utbildningen stärker ditt CV och är en värdefull handling för din yrkeskarriär.

    Certifikat vs Diplom
    Man får diplom som styrker att man deltagit på kursen. Det får alla som deltar på våra kurser. Certifierad innebär att man erhåller ett certifikat som validerar att man genomfört utbildningen med godkänt resultat genom en tentamen efter utbildningen. Ett certifikat är en värdehandling till skillnad från ett diplom.

  • Vad gäller vid förhinder?

    – Anmälan är bindande.

    – Vid eventuella förhinder kan platsen överlåtas till en kollega från samma organisation, alternativt byta till ett annat kurstillfälle eller erhålla ett värdebevis som motsvarar kursavgiften.

    – Vid förhinder eller byte av kurstillfälle senare än 14 dagar innan kursstart debiteras en ombokningsavgift på 1 999 kr. Ombokningsavgiften består av administrativa kostnader samt ej avbokningsbara kostnader förknippade med kurstillfället som ligger utanför Offentliga Utbildningars regi.

  • Inställda kurser

    Anmälan är bindande och vid eventuella förhinder kan platsen överlåtas till en kollega från samma organisation, alternativt byta till ett annat kurstillfälle eller erhålla ett värdebevis som motsvarar kursavgiften

  • Vad ingår i utbildningen?

    – Digitalt kursmaterial och intyg.

    – Förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika ingår i våra kurspaket för fysiska utbildningar om inget annat anges. Gäller ej halvdagskurser.

  • Hur meddelar jag specialkost?

    Speciella önskemål om kost eller allergier meddelas i samband med din kursanmälan. Det går även bra att kontakta anläggningen direkt.

  • Skickar ni e-faktura?

    Vi skickar endast e-fakturor och uppgifterna vi behöver för att kunna skicka en faktura är: organisationsnummer, arbetsställe och referens.

  • Ingår övernattning?

    Övernattning ingår inte i kursavgiften, utan bokas på egen hand. Ta gärna kontakt med oss för att få tips om var ni bor förmånligast och närmast våra kurslokaler.

    OBS att boka “ej avbokningsbara” eller “ej ombokningsbara” resebiljetter eller hotellrum sker på eget ansvar. Det går alltid att kontakta oss för att stämma av hur bokningsläget ser ut. För mer info maila oss på Info@offentligautbildningar.se

  • Integritetspolicy

    Offentliga utbildningar värnar om din integritet, därför vill vi informera dig om hur vi behandlar dina personuppgifter.

    Offentliga utbildningar i Sverige AB, org.nr 559071-5123 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

    Personuppgifter som vi behandlar om dig

    De personuppgifter som vi behandlar om dig är kontaktinformation i form av ditt namn, din arbetsrelaterade mailadress, telefonnummer och titel.

    Ändamål och rättslig grund för behandlingen av dina personuppgifter

    Vi behandlar dina personuppgifter till ändamål att direkt rikta erbjudanden om föreläsningar och utbildningar till dig. Denna behandling baserar vi på en intresseavvägning. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter är för att kunna tillhandahålla dig med relevanta erbjudanden och information om de utbildningar som vi anordnar baserat på din anställning.

    Vilka kan få tillgång till dina personuppgifter?

    Dina personuppgifter kan komma att delas med aktörer för administrativa tjänster som behandlar personuppgifter för vår räkning, s.k. personuppgiftsbiträden. I de fall en leverantör behandlar era uppgifter finns det ett biträdesavtal som garanterar säker hantering av dina personuppgifter.

    Överföring av personuppgifter till tredje land

    Vi och våra leverantörer och samarbetspartners behandlar endast dina personuppgifter inom EU/EES.

    Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

    Vi behandlar aldrig dina personuppgifter under en längre tid än vad som är tillåtet enligt tillämplig lag, förordning, praxis eller myndighetsbeslut. Personuppgifter som behandlas för att vi har rätt att göra så enligt en intresseavvägning kan vi dock komma att spara dina personuppgifter under en längre tid i enlighet med nedan.

    För kunder behandlas dina personuppgifter till dess att du meddelas oss att du inte längre önskar få våra utskick om aktuella utbildningar då behandlingen upphör omedelbart.

    Dina rättigheter

    I enlighet med gällande dataskyddslagstiftning har du rätt att få tillgång till information om vilka personuppgifter som vi behandlar om dig samt rätt att begära rättelse av dina personuppgifter.

    Under vissa förutsättningar har du även rätt att begära radering eller begränsning av dina personuppgifter eller invända mot vår behandling. Du har även under vissa förutsättningar rätt att få ut de personuppgifter som rör dig som du lämnat till oss i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format och har rätt att överföra dessa till en annan personuppgiftsansvarig.

    Om du skulle ha några klagomål avseende vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till svenska Datainspektionen eller annan behörig tillsynsmyndighet som utövar tillsyn över företags hantering av personuppgifter.

    Kontakta oss

    Om du vill utöva dina rättigheter enligt ovan eller annars vill komma i kontakt med oss med anledning av vår behandling av dina personuppgifter kan du göra detta genom att kontakta via e-post info@offentligautbildningar.se

    ______________________

    Denna information om behandling av personuppgifter fastställdes av Offentliga utbildningar i Sverige AB
    den 27-02-2018

Därför ska du boka denna kursen

En av de främsta anledningarna till att delta i en kurs är för att lära sig något nytt. På denna utbildningen får du möjlighet att:

  1. Förbättra dina karriärmöjligheter: Om du vill utveckla din karriär, kan en kurs vara till hjälp för att förbättra dina färdigheter och kunskaper inom ett specifikt område. Detta kan öka dina möjligheter att avancera eller byta karriär.
  2. Nätverka med andra människor: Kursen ger dig möjlighet att träffa människor inom ditt område som delar dina intressen eller yrkesmässiga ambitioner. Detta kan öppna upp för nya möjligheter och kontakter.
  3. Hålla dig uppdaterad: Vissa yrken och branscher förändras och utvecklas snabbt. Genom att delta i en kurs kan du hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna och utvecklingen inom ditt område.
  4. Få personlig utveckling: En kurs kan hjälpa dig att utveckla din självkänsla, självmedvetenhet och personliga förmågor. Det kan också hjälpa dig att hantera stress och öka din mentala hälsa.

Bevaka liknande utbildningar

Vi skickar dig information om liknande utbildningar som du kanske också är intresserad av att delta på.

Relaterade utbildningar

Kommunikation

Hantera svåra personalfrågor i offentlig sektor

Platser kvar

1 dag

Klassrum och digitalt

Vad säger du till en anställd som presterar sämre än vanligt? När är det dags att agera på en medarbetare som sprider negativitet? Hur hanterar du skvaller och ryktesspridning i gruppen? Brukar du dra dig för de svåra samtalen?

Kommunikation

Bemötande vid psykisk ohälsa

Fåtal platser kvar

1 dag

Klassrum och digitalt

Bemöter du människor med psykiatrisk problematik av olika slag? Detta ställer höga krav på oss att kunna hantera svåra situationer och samtal professionellt med ett gott bemötande. Denna utbildningen handlar om de vanligaste psykiska sjukdomarna och hur du bemöter dessa.